Ovanlig slash

Av någon anledning kom jag mig för att undra vad som är den konstigaste (inte äckligaste) slash ni har läst. I mitt fall tror jag det är en originalberättelse av Selma Lagerlöf. Hon skulle antagligen ha blivit förbluffad över att höra sin berättelse beskriven som slash, och hon skulle troligtvis ha behövt få termen förklarad för sig, men jag får i alla fall riktiga slashvibbar från den här. Lite BDSM också...

Hennes historia handlar om två floder som tävlar med varandra på sin väg mot havet, men till slut underkastar sig en av dem den andre och de smälter samman. Det låter lite slashigt, eller hur?

Jag tror säker att det inte är den konstigastes slashberättelsen som finns, men det är vad jag kommer att tänka på just nu (sent, sent på natten eller väldigt tidigt, hur man nu vill se det).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0